Genieten - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Elke Berg - WaarBenJij.nu Genieten - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Elke Berg - WaarBenJij.nu

Genieten

Door: Elke van den Berg

Blijf op de hoogte en volg Elke

14 Juni 2016 | Malawi, Blantyre

Ik heb een heerlijke vakantie gehad.
Zaterdag hebben we de eerste nacht overnacht in het doogles lodge. En eindelijk na 4 weken onder een lekkere warme douche gestaan.
Wat kun je daar van genieten als je eigenlijk alleen maar koud water hebt. Zo blij al een klein kind!

Zondag ochtend zijn we met de bus naar het malawi lake gegaan.
op z'n hollands lekker op tijd zaten wij al om half 7 in bus, we hadden natuurlijk gevraagd hoe laat de bus zou vertrekken, natuurlijk zeggen ze meteen. Maar omdat het malawiaanse tijd is hebben we drie uur moeten wachten totdat de bus eindelijk vertrok. De bus was echt helemaal vol geladen. Er lagen zelfs twee reserve banden voor in de bus. In salima hebben we nog de mini-bus gepakt naar mufrasa. Deze bus zat ook aardig vol.
Maar eenmaal aangekomen was het zeker het reizen waard!! Je zat direct aan het strand. Echt genieten!

We hebben daar de eerste dag lekker aan het strand gelegen om even te ontspannen en lekker bij te kleuren. We hebben de hele dag pal in de zon gelegen, dit kon makkelijk, omdat het redelijk hard waaide. Maar dit heb ik ook 's avonds echt wel gemerkt! Ik was zo rood als een kreeft. Bijna mijn hele lichaam was verbrand. Je moet er iets voor over hebben om bruin te worden toch ??

De tweede dag hebben we een berg beklommen.
Er waren drie punten met prachtig uitzicht over het lake en Mozambique. Ik heb echt prachtige foto's kunnen maken.
Later in de middag brak de zon nog door. Genieten zo!

De derde dag zijn we naar een onbewoond eiland gegaan. Het was een eilandje iets verder op in het lake.
Het was er super mooi en we hebben het kei gezellig gehad. Even lekker bijgepraat.
Na het zonnen hadden de begeleiders eten bereid. Dit was echt heel erg lekker!
Hierna hebben we nog gesnorkeld. Het was echt leuk om te doen. Er waren mooie fel blauwe visjes te zien en nog veel meer natuurlijk.

Donderdag ochtend hebben we met z'n vijfen(maud, evi, wendy, mandy en ik) de bus gepakt naar lilongwe.
Nog geld omgewisseld in dollars om naar zambia te gaan de volgende dag.
En 's avonds hebben we echt heerlijk gegeten in een restaurant. Ook hier geniet je van na een lange tijd! We hebben hier erg gezellig gezeten!!

De volgende ochtend was het dan zover, we gingen eindelijk op safari. Om 7:30 reden we aan vanuit lilongwe naar zambia.
Je had elkaar nu een nachtje niet gezien maar toch heb je elkaar wel gemist.
Het was al meteen gezellig in de auto richting de border.
Eenmaal aangekomen bij de malawiaanse border bleek er iets niet te kloppen met onze visums.
Blijkbaar moesten we na 30 dagen bevestigen dat we langer in malawi bleven.
Dit was wel even schrikken! We keken elkaar echt zo van shit en wat nu!
Wij dachten zelf dat we terug moesten naar de ambassade van malawi.
Eenmaal gevraagd wat het plan was. Moesten we 5000kwacha betalen en dan konden we door naar zambia.
Wat een opluchting was dat.
Snel in zambia een visum gekocht en hup in de auto richting het safari park.
Dit was nog z'n drie uur rijden. Onderweg kregen we nog een lunch wat erg lekker was.
Eenmaal aangekomen op het kamp was alles boven verwachting. We hadden echt verwacht dat er geen toiletten en douches aanwezig waren.
Maar we hadden zelfs een bar en zwembad. Hoe gaaf was dat!
En de douche was ook nu weer warm! Heerlijk!!
We werden onthaald met een lekker glaasje ranja.
Nadat we de tassen in de tent gezet hadden volgde er een rondleiding. We keken echt onze ogen uit wat een luxe allemaal! We hadden zelfs stroom in onze tent!!
Toevallig was de general manager ook een nederlandse. Wat erg toevallig was.
Om half 4 kregen we thee met een stuk cake. De apen zaten op de tafel en als je even niet oplette was je stuk cake gejat.
Om 4 uur gingen we voor onze eerste safari.
Erg leuk en erg mooi, we hebben zebra's, olifanten, hippos, girafen en nog meer dieren gezien.
Na zonsondergang werd het ineenkeer ijskoud. Blij dat we toch onze vesten mee hadden genomen. Ook lagen er dekens klaar in de auto.
Om 8 uur waren we weer in het kamp. Waar we eigenlijk ook meteen avondeten kregen. Echt we hebben heerlijk gegeten!
De volgende ochtend werden we om 5 uur gewekt en om 6 uur begon onze 2de safari. Wat was dat koud zeg!! Maar om 9.30 begon het toch al weer warm te worden.
Maar ook nu veel dieren gezien en daarbij hebben we ook leeuwen en luipaarden gezien!
Prachtige dieren.
Rond 10 uur waren we weer terug.
We hebben onze bikini aangetrokken en lekker naar het zwembad gegaan.
Om half 12 gingen we lunchen, hierna zijn we weer terug gegaan naar het zwembad. Dit keer hadden we onszelf verwend met een lekkere cocktail!!
Om 4 uur gingen we weer op safari.
Er was een luipaard aan het jagen, maar het was hem uiteindelijk niet gelukt. Erg jammer, maar toch mooi om te zien.
Ook deze avond natuurlijk veel dieren gezien.
Toen we terug kwamen van de safari weer lekker gegeten. Hierna zijn we nog even naar de bar gegaan om de safari af te sluiten.
De volgende ochtend begon onze dag reizen. Maar uiteindelijk waren we om 21:00 eindelijk in blantyre!!
De volgende dag hebben we nog wat boodschappen gedaan om daarna voor de laatste 4 weken naar muona te vertrekken!
Time flies!!
Het gaat echt allemaal zo snel!!
Maar genieten doe ik hier zeker!!

• 14 Juni 2016 - 18:06

Brienne:

Wat mooi om allemaal te lezen meid. Je heb het helemaal naar je zin. Succes met de laatste weken en tot snel

• 14 Juni 2016 - 18:21

Patricia:

Hoi elke
    Dat klinkt allemaal erg goed en spannend een hele mooie ervaring rijker
    Ben je straks...en fijn dat je het nog steeds zo naar je zin hebt...
    Geniet er nog ff van en tot snel xxx

• 14 Juni 2016 - 18:28

Nol En Trudi:

Hoi Meis zo te lezen heb je er super van genoten nu succes met de laatste 4 weken en blijven genieten van alles. Liefs Ome Nol en Tante Trudi xxx

• 14 Juni 2016 - 18:58

Mia:

Hoi Elke,
    Wat een mooi verslag, ik denk dat jullie een hele mooie vakantie hebben gehad. Dat is een mooie belevenis.
    Groetjes Mia Teunissen

• 14 Juni 2016 - 19:15

John En Monie:

Wat fijn om te weten dat je nu veel meer weet van verschillende dieren, mensen, klimaat, geneeskunde en samenwerking. Heel veel plezier en probeer zoveel mogelijk te ondernemen.

• 14 Juni 2016 - 19:19

Claudia Mathijs Giel Maud:

Hoi Elke

Geniet van je laatste weken! Die zullen voorbij vliegen!

• 14 Juni 2016 - 19:50

Arianne:

Elke wat een prachtig verhaal weer!!
    Zo leuk om te lezen je beleefd super mooie dingen. Ben ook heel benieuwd naar al je foto,s.
    Aankomende week weer succes in het ziekenhuis.
    Xx

• 14 Juni 2016 - 20:43

Krista Kremers :

Hey meissie
    Wat een geweldig verhaal weer, nog fijner dat je zo geniet van alles om je heen, en ook erg benieuwd naar je foto's natuurlijk, zorg goed voor jezelf,,, we gaan langzaam aan weer aftellen, liefs mama xxx

• 14 Juni 2016 - 21:05

Opa En Oma, Boxmeer:

Tjonge tjonge wat een verhaal weer, prachtig. Maak maar veel foto's ja zodat je alles nog heel vaak opnieuw kunt beleven. Net als mama zijn ook wij stiekem aan het aftellen. Maar geniet jij nog maar lekker even daar. Enne...... als je terugkomt breng dan a.u.b. een beetje zon mee want hier is het nog niet veel. Verder alles oke. Werk ze nog en geniet nog heel veel. Knuffel van ons.

• 14 Juni 2016 - 21:22

Frans En Ineke:

Hoi Elke,

Wat een ervaring super gaaf om dat allemaal te lezen. Geniet nog van je laatste 4 weken. Wij blijven je volgen.

Groetjes Frans en Ien

• 16 Juni 2016 - 23:21

Felice:

Wat is dat genieten die verhalen van jou! Wat een geweldige ervaring!